کامبیز عباسی تاکید کرد: دیدگاه ما این است که با توجه به محدودیتی که در حوزه آب داریم باید به سمت صنایعی برویم که در نهایت آب بیشتری ذخیره کند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه آی فارم_اتماک؛ کامبیز عباسی که در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و ادوات کشاورزی و صنایع وابسته(آی فارم_اتماک) که درتاریخ 8 مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در پایتخت برگزار شد سخن می گفت،تاکید کرد: دیدگاه ما این است که با توجه به محدودیتی که در حوزه آب داریم باید به سمت صنایعی برویم که در نهایت آب بیشتری ذخیره کند.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم به مکانیزاسیون کشاورزی توجه بسیاری شد. از یک واردکننده گندم به صادرکننده گندم تبدیل شدیم، ذخایر استراتژیک کشور از دوره های کوتاه مدت و زیر یک هفته به بیش از یکسال افزایش یافت و امروز یکی از بالندگی های بخش کشاورزی خوداتکایی در بسیاری از محصولات است.

عباسی خاطرنشان کرد: طی 4 سال گذشته سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در مکانیزاسیون کشاورزی صورت پذیرفت به طوری که بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری قطعی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و جذب قطعی بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و تبدیل به ماشین آلات استاندارد کشاورزی را در این مدت شاهد بودیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عنوان کرد: امروز حدود 300 شرکت بیش از ۱۲۰۰ مدل ماشین های کشاورزی را در کشور عرضه می کنند. فضای بسیار گسترده ای در زمینه عرضه، و تنوع مدل به وجود آمده و حق انتخاب کشاورز افزایش پیدا کرده است برای مثال امروزه ۱۰۰ مدل تراکتور در کشور عرضه می شود.

وی خطاب به حاضرین گفت: شما فرزند صنعت کشور و ما حامی صنعت ماشین های کشاورزی هستیم ک کار اصلی ما حمایت از بخش کشاورزی است، در منشور صنعت کشور جای ماشین های کشاورزی خالیست‌، این در حالی است که صنعت ماشین های کشاورزی به تولید و امنیت غذایی کشور مربوط است.

عباسی اضافه کرد: یک صنعت بی ادعا و کم قیمت در خدمت کشاورز و اقشار کم درآمد جامعه است و این حوزه ای است که امنیت غذایی و در کلان امنیت ملی کشور در گرو آن است.

عباسی اظهار کرد: باید به ازای آب مصرفی کمتر، تولید بیشتر داشته باشیم. به همین منظور در افق برنامه 12 ساله به ازای یک مترمکعب آب، 1.7 کیلوگرم محصولات کشاورزی تولید خواهیم کرد که البته این آمار در محصولات مختلف ، متفاوت است.

وی گفت: در حوزه پایداری تولید به دنبال آن هستیم که کشاورزی مرسوم را به سمت کشاورزی حفاظتی سوق دهیم که به نحو مطلوب در حال انجام است. در شرایط فعلی نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش کشاورزی حفاظتی قرار گرفته است که باعث می شود بیش از ۷۰ لیتر گازوییل در هر هکتار صرفه جویی شود.

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و ادوات کشاورزی و صنایع وابسته(آی فارم_اتماک) تا یازدهم مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در زمینه های ماشین و ادوات کشاورزی با الگو و فناوری نوین مکانیزاسیون، ماشین های کشت مستقیم (کشاورزی حفاظتی)، ماشین های برداشت (کمباین و تراکتور)، نهاده ها شامل بذر، کود، سم و نهال، ماشین آلات راهسازی، دستگاه بوجاری غلات و حبوبات و انواع بالابر و تولید و عرضه انواع کودهای آلی به نمایش گذاشته شده و کارگاه های آموزشی ترویجی یک روزه با ارائه مدرک پایان دوره معتبر از مهم ترین برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

لازم به ذکر است که دومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آی فارم از تاریخ 21 الی 24 شهریور ماه در نمایشگاه شهرآفتاب تهران برگزار می شود.علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 05131519 – 02140882013 تماس حاصل نمایند.

help