مدیرکل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا: آماده تجارت محصولات کشاورزی استاندارد از ایران هستیم/ مراودات مالی در تحریم ها با ایجاد بانک خصوصی!

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، جان کلارک،  در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که بانک عامل بخش کشاورزی ایران هم شامل تحریم هاست، مراودات مالی با ایران را چگونه انجام می دهید، گفت: باید یک بانک خصوصی کوچک ایجاد کنیم تا مراودات تجاری از این طریق انجام شود.

وی که صبح امروز در همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین ایران و اتحادیه اروپا در تهران، سخن می گفت، خواستار واردات محصولات کشاورزی به ویژه ماهی قزل‌آ‌لا، ‌کشمش، بره و گوشت گوسفندی (در صورت داشتن استانداردهای لازم) از ایران شدو

کلارک با بیان اینکه ایران و اتحادیه اروپا با چالش مشترکی در بخش تغییر اقلیم و پیری بهره برداران بخش کشاورزی مواجه هستند، تصریح کرد: ایران و اتحادیه اروپا هر دو تاریخچه غنی در بخش کشاورزی دارند بنابراین با توجه به شرایط فعلی اقلیمی نیاز است که به یکدیگر کمک کنیم.

به گفته وی، سال گذشته اقدام هایی برای واردات ماهی قزل‌آلا و کشمش از ایران صورت گرفت و قرار است با امضای توافق های لازم، صادرات این محصولات به اروپا انجام شود.

وی گسترش همکاری های تجاری در بخش کشاورزی و غذایی را پر اهمیت دانست و افزود: اتحادیه اروپا به دنبال واردات بره و گوشت گوسفندی ارگانیک و گیاهان دارویی از ایران است بنابراین در صورتی که بخواهیم در این زمینه واردات داشته باشیم، ایران باید استانداردهای مدنظر این اتحادیه را رعایت کند.

مدیرکل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: البته ایران می تواند بخشی از گوشت گوسفندی و گوساله مورد نیاز خود را از این اتحادیه تامین کند که عاری از آنتی بیوتیک است.

به گفته کلارک، محصولات کشاورزی و موادغذایی اتحادیه اروپا دارای بالاترین استانداردهای لازم است و نیاز به بررسی ندارد.

help